Budowa sekcji nr. 1450 statku morskiego dla holenderskiego armatora VAN OORD..

W Centromoście budowana jest sekcja o numerze 1450 i wymiarach: 38x9,6x5m (szer. x dł. x wys.) oraz wadze łącznej wraz z elementami wyposażenia ok. 282 ton. Jest to jedna z trzech sekcji, która składa się na blok 18 statku morskiego do transportu i instalacji farmy wiatrowej, o nazwie „Aeolus”.

Pozostałe dwie sekcje tego bloku o numerach 1440 i 1441 budowane są przez naszego podwykonawcę firmę MAGRA w Gdyni. Łącznie blok 18 po scaleniu z tych trzech sekcji będzie ważył ok.450 ton i będzie miał wymiary 38x9,6x12,22m (szer. x dł. x wys.). Połączenie tych sekcji pierwotnie planowe w Gdyni będzie jednak odbywało się w niemieckiej stoczni SIETAS w Hamburgu, która zbuduje ten statek z sekcji i bloków otrzymanych od podwykonawców i kompletnie go wyposaży. Statek ten będzie miał długość 139,4m i szerokość 38m. Jego maksymalna nośność to 6500 ton. Na pokładzie oprócz 4 nóg o długości ok. 80m i średnicy ok. 4m, służących do podnoszenia statku ponad poziom wody w miejscu pracy, zainstalowany będzie także dźwig o udźwigu 900 ton. Armatorem tej jednostki będzie holenderska firma VAN OORD, która specjalizuje się przede wszystkim w pogłębianiu.

 

Centromost przy współpracy z kolejnym podwykonawcą – firmą SAFE z Gdańsk buduje na tą jednostkę także blok 19, składający się z sekcji 1400 i 1430. Jest to część dziobowa z gruszką i dwoma potężnymi sterami strumieniowymi. Blok ten ma wymiary 38x18,65x7m i wagę łącznie z tunelami sterów ok. 270 ton.

 

Załadunek.

W trakcie budowy.